Duurzaamheid en klantvriendelijkheid van Engie
Om een goede keuze te maken is het belangrijk om alle aspecten van een energieleverancier te bekijken. Prijs is al lang niet meer de belangrijkste reden om voor een aanbieder te kiezen.
Ofof bekijkt Engie van alle kanten, de scores voor duurzaamheid en de klantvriendelijkheid zijn hieronder te vinden.
Voor de volledigheid wordt ook een prijsindicatie gegeven, maar in de praktijk verschillen de aanbieders vaak niet meer dan een paar tientjes per maand van elkaar.
ENGIE bouwt in 70 landen aan een duurzame wereld, waarbij 100 miljoen mensen dagelijks van groene stroom worden voorzien.
Engie is sinds 2015 de nieuwe naam van het multinationale concern GDF/Suez. Tot 2015 in de Benelux bekend onder de naam Electrabel.
GDF/Suez is het grootste nutsbedrijf ter wereld met een omzet van rond de 70 miljard euro.
| Engie |
Duurzaamheid o.b.v. WISE score | 3.8 |
Uitleg score | Het grootste deel van de stroom wordt niet-duurzaam geproduceerd. Door over te stappen op duurzame bronnen van energie zou de duurzaamheidsscore omhoog gaan. |
Stroometiket geleverde wind, zon, bio, water, gas, kolen, kern, en overig energie | |
Laatste update stroometiket | 2018 |
Aantal gevonden klachten afgelopen 12 mnd | 18 |
Klacht reactie o.b.v. klachtenkompas.nl | Altijd |
Opgeloste klachten tevredenheid met oplossing | |
Prijsniveau o.b.v. gemiddeld verbruik | €178.75 /mnd |
Prijsniveau per jaar | €2145 |
Opmerkingen | - |
Reviews o.b.v. google, klantenvertellen, opiness, feedbackcompany, ervaringen.nl, en trustpilot | |
Meer informatie | meer info |
Bestellen | bekijk aanbieding bestel |