Duurzaamheid en klantvriendelijkheid van Innova
Om een goede keuze te maken is het belangrijk om alle aspecten van een energieleverancier te bekijken. Prijs is al lang niet meer de belangrijkste reden om voor een aanbieder te kiezen.
Ofof bekijkt Innova van alle kanten, de scores voor duurzaamheid en de klantvriendelijkheid zijn hieronder te vinden.
Voor de volledigheid wordt ook een prijsindicatie gegeven, maar in de praktijk verschillen de aanbieders vaak niet meer dan een paar tientjes per maand van elkaar.
Innova is sinds 2011 actief op de Nederlandse markt en verkoopt vooral stroom aan het MKB. Sinds kort wordt er ook aan particulieren geleverd, met name via vergelijkingssites.
Het bedrijf investeert zelf niet in de productie van duurzame energie.
| Innova |
Duurzaamheid o.b.v. WISE score | 3.8 |
Uitleg score | Door het hoge percentage groene stroom (nml 99%) verwacht je ook een hoge duurzaamheidsscore. Maar we hebben hier te maken hebben met zogenaamde 'sjoemelstroon'. Sjoemelstroom is grijze stroom die door inkoop van buitenlandse certificaten groen wordt en helpt het milieu niets. |
Stroometiket geleverde wind, zon, bio, water, gas, kolen, kern, en overig energie | |
Laatste update stroometiket | 2018 |
Aantal gevonden klachten afgelopen 12 mnd | 56 |
Klacht reactie o.b.v. klachtenkompas.nl | Altijd |
Opgeloste klachten tevredenheid met oplossing | |
Prijsniveau o.b.v. gemiddeld verbruik | - |
Prijsniveau per jaar | - |
Opmerkingen | - |
Reviews o.b.v. google, klantenvertellen, opiness, feedbackcompany, ervaringen.nl, en trustpilot | |
Meer informatie | meer info |
Bestellen | bekijk aanbieding bestel |