Nuon

Duurzaamheid en klantvriendelijkheid van Nuon

Om een goede keuze te maken is het belangrijk om alle aspecten van een energieleverancier te bekijken. Prijs is al lang niet meer de belangrijkste reden om voor een aanbieder te kiezen.

Ofof bekijkt Nuon van alle kanten, de scores voor duurzaamheid en de klantvriendelijkheid zijn hieronder te vinden.
Voor de volledigheid wordt ook een prijsindicatie gegeven, maar in de praktijk verschillen de aanbieders vaak niet meer dan een paar tientjes per maand van elkaar.

Nuon is na Essent de grootste energieleverancier van Nederland met rond de 2 miljoen klanten in Nederland. Sinds juli 2009 is Nuon onderdeel van Vattenfall en in 2019 wordt de handelsnaam Nuon vervangen door Vattenfall.

Nuon

Nuon
Duurzaamheid
o.b.v. WISE score
6
Uitleg score
Het grootste deel van de stroom wordt niet-duurzaam geproduceerd.
Door over te stappen op duurzame bronnen van energie zou de duurzaamheidsscore omhoog gaan.
Stroometiket
geleverde wind, zon, bio, water, gas, kolen, kern, en overig energie
Laatste update stroometiket 2018
Aantal gevonden klachten
afgelopen 12 mnd
224
Klacht reactie
o.b.v. klachtenkompas.nl
Vaak
Opgeloste klachten
tevredenheid met oplossing
39
25
24
18
Prijsniveau
o.b.v. gemiddeld verbruik
€186.00 /mnd
Prijsniveau
per jaar
€2232
Opmerkingen -
Reviews
o.b.v. google, klantenvertellen, opiness, feedbackcompany, ervaringen.nl, en trustpilot
3.3 uit 6739 reviews
Meer informatie meer info
Bestellen bekijk aanbieding bestel

Alternatieven

Bekijk duurzamere energieleveranciers Bekijk klantvriendelijkere energieleveranciers